جستجو در تأليفات معظم له
 

قرآن، حديث، دعا
زندگينامه
تأليفات
احکام و فتاوا
دروس
اخبار
ديدارها و ملاقات ها
پيامها
فعاليتهاى فرهنگى
کتابخانه تخصصى فقهى
نگارخانه
پايگاه هاى مرتبط
مناسبتها
معرفى و اخبار دفاتر
صفحه اصلي  

اخبار >> مراسم

مراسم سومين سالگرد آيت الله فاضل لنکراني (قدس سرّه) (خبرگزاری ایسنا)

حجت‌الاسلام والمسلمين نورموسوي از برگزاري مراسم سومين سالگرد ارتحال آيت‌الله العظمي فاضل لنکراني در 23 ارديبهشت‌ماه خبر داد.

به گزارش ايسنا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدجواد نورموسوي، عصر ديروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاري مراسم سومين سالگرد ارتحال آيت‌الله العظمي فاضل لنکراني در روز پنج‌شنبه 23 ارديبهشت‌ماه سال‌جاري در مسجد اعظم قم اظهار داشت: مراسم نکوداشت مقام علمي، معنوي و اخلاقي آن مرجع فقيد جهان تشيع همزمان با قم و سراسر کشور در حدود 13 کشور ديگر دنيا نيز برگزار مي‌شود.

وي افزود: در قم اين مراسم با سخنراني يکي از شخصيت‌هاي مطرح کشوري در مسجد اعظم برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد برگزاري سومين سالگرد ارتحال آيت‌الله العظمي فاضل لنکراني با اشاره به حضور کم سابقه مردم در مراسم‌هاي سالگرد ارتحال آن مرجع فقيد در دو سال گذشته ابراز داشت: بي‌شک اين حضور گسترده خود نمايانگر عمق ارتباط قلبي مردم با روحانيت و مرجعيت است.

حجت‌الاسلام نورموسوي اضافه کرد: اين مساله به اين خاطر است که مردم فهيم ما مي‌دانند که اگر مراجع عظام تقليد و تلاش‌هاي آن‌ها در نگاهباني و حراست از ساحت دين نبود امروز چيزي از دين اسلام و مذهب تشيع باقي نمي‌ماند.

وي همچنين گفت: يکي از برنامه‌هاي مهم ويژه سالگرد ارتحال آيت‌الله العظمي فاضل لنکراني، برگزاري مجالس باشکوه در مدارس علميه سراسر کشور با همکاري مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه مي‌باشد.

مسئول ستاد برگزاري مراسم بزرگداشت آيت‌الله فاضل لنکراني همچنين با اشاره به آغاز فعاليت اين ستاد از سه ماه قبل گفت: با توجه به اين‌که سومين مراسم سالگرد اين مرجع بزرگ جهان تشيع همزمان با برپايي نمايشگاه بين‌المللي کتاب تهران است طبق هماهنگي‌هاي انجام شده، مقرر شده است تا مراسم تجليل از شخصيت علمي آيت‌الله العظمي فاضل لنکراني در اين نمايشگاه برگزار شود.

حجت‌الاسلام نور‌موسوي گفت: تجليل از مقام علمي و فقهي آيت‌الله فاضل لنکراني در نماز جمعه مراکز استان‌هاي کشور، برگزاري مراسم گراميداشت اين شخصيت وارسته در دانشگاه‌ها، مساجد، مدارس آموزش و پرورش، و نيز دفاتر و مراکز وابسته به مرجع تقليد از ديگر برنامه‌هايي است که همزمان با سالگرد ارتحال اين مرجع تقليد برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به اين‌که 14 نهاد و موسسه فرهنگي و دولتي عضو ستاد برگزاري مراسم گراميداشت سالگرد آيت‌الله فاضل لنکراني مي‌باشند، اظهار داشت: همچنين ويژه برنامه‌اي توسط سازمان‌ ملي جوانان، سازمان اوقاف و امور خيريه، شهرداري قم، دفتر تبليغات اسلامي، مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه و ديگر نهاد‌هاي عضو اين ستاد برگزار مي‌گردد.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدجواد نورموسوي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌که کتابي با عنوان اخلاق فاضل همزمان با سالگرد ارتحال آن مرجع بزرگوار منتشر مي‌شود، گفت: دو دوره تقريرات درس اصول توسط شاگردان آن مرحوم تنظيم شده که به زودي به چاپ مي‌رسد، ضمن آن‌که يک دوره 4 جلدي و يک دوره 6 جلدي از آثار ايشان براي استفاده اساتيد حوزوي آماده مي‌گردد.

وي افزود: مجموعه آثار فقهي و اصولي و رجالي و تفسير نهج‌البلاغه مرحوم آيت‌الله العظمي فاضل لنکراني به همت گروهي از محققان مرکز فقهي ائمه اطهار تدوين شده است که ان شاالله تا ايام سالگرد ارتحال آن مرحوم در سال آينده به زبان عربي و فارسي در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

حجت‌الاسلام والمسلمين نورموسوي همچنين با اشاره به افتتاح رسمي ساختمان جديد مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) همزمان با سالگرد ارتحال با حضور مسئولان کشوري در قم خاطرنشان کرد: رسالت اصلي اين مرکز که داراي مجهزترين امکانات علمي و پژوهشي مي‌باشد در حقيقت تربيت طلاب متخصص در شاخه‌هاي مختلف علمي مرتبط با فقه است که البته فعاليت آن زير نظر وزارت علوم خواهد بود.

وي اضافه کرد: اين ساختمان در مساحتي بالغ بر 27 هزار متر مربع در ميدان معلم قم قرار دارد که به آموزش طلاب ايراني و غيرايراني مي‌پردازد.